Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Zobacz więcej: pliki cookiesRozumiem

Zmiana opon na zimowe

Niepisaną zasadą jest to, aby na zimowych oponach jeździć już wtedy, gdy średnia temp. dobowa osiągnie 7 stopni Celsjusza. Jeśli nie lubimy kolejek w warsztacie i cenimy sobie bezpieczną jazdę, nie czekajmy więc na pierwsze przymrozki, czy też śnieg.

Wielu kierowców wyjątkowo ceni sobie komfort jazdy na oponach zimowych i nie zmienia ich na letnie. Zdecydowanie tego nie popieramy! W oponach zimowych jest użyta bardziej elastyczna mieszanka gum niż w letnich, co sprawia, że szybciej ulegają one zużyciu.

Wg przepisów, głębokość bieżnika opon nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Zwracamy jednak naszym klientom zawsze uwagę, żeby nie przekraczali tej granicy i nie doprowadzali do aż takiej eksploatacji ogumienia. Jeśli chodzi o opony zimowe, ustalmy bezpieczny margines na ok. 3,5 mm, pamiętając o tym, że im bardzie zużyty bieżnik, tym mniej sprawdzają się takie opony w trudnych warunkach. Przesłanką do wyrzucenia danej opony jest też uszkodzenie bieżnika:

  • popękania,
  • przecięcia,
  • wyraźne odkształcenia utrudniające jazdę.

Im starsze opony, tym mniej elastyczne ogumienie i bardziej narażone na szybkie zużycie – pamiętajmy o tym decydując się na zakup używanych opon.

    

Przeczytaj także:


  Witamy na naszym blogu!  
    aktualizacja: 21.12.2015


    aktualizacja: 21.12.2015

  Co oznaczają etykiety na oponach?  
    aktualizacja: 06.11.2015

  Czy warto wyważać koła po zmianie opon?  
    aktualizacja: 21.12.2015

  Przechowywanie opon letnich  
    aktualizacja: 21.12.2015

  Auto Bonda, Jamesa Bonda  
    aktualizacja: 21.12.2015

  Jaki akumulator do samochodu z systemem START - STOP  
    aktualizacja: 21.12.2015

  Akumulator - dlaczego i co powinno się sprawdzić przed zimą  
    aktualizacja: 21.12.2015

przewiń do góry



warto zobaczyć: